Wednesday, May 25, 2016

Another embarrassing error in Washington Post reporting of Clinton emails

(Update: Three hours after publishing this article and alerting four Washington Post journalists, I noticed today's typo was fixed, but there was no editor's note for the correction added. The error can still be viewed at other outlets that picked up the Washington Post story which was published four hours before my article. But the December 31, 2015 typo still hasn't been fixed)

Nearly six months after I reported about an embarrassing mistake by the Washington Post in its reporting on Hillary Clinton's email scandal, there was another one in a top article published today.

At The Washington Post, Rosalind S. Helderman wrote on December 31, 2015: "In the emails released most recently, for instance, Clinton thanked a top aide, Joe McManus, in July 2012 for forwarding what appeared to be information about a threat against her long-serving close personal aide, Huma part of an email chain titled 'Huma' and that included the State Department's top security officer, Eric Bosworth. Abedin's primary residence with her husband, former Rep. Anthony Weiner, was in Manhattan."

The "State Department's top security officer" was actually Eric Boswell, not Bosworth, as the Post wrongly reported.

Ms. Helderman and multiple Washington Post reporters and editors have ignored emails and tweets about that typo, which they still haven't corrected.

Today, in another story that Helderman worked on, Carol Morello and Jia Lynn Yang reported: "In June 2011, there were two hacking attempts on the Clinton email system in one day. An adviser to President Bill Clinton tried to shut down the server each time."

However, the screenshot from page 19 of the State Department inspector general report, that the paper ran right beneath those sentences, clearly states, "On January 9, 2011, the non-Departmental advisor to President Clinton who provided technical support to the Clinton email system notified the Secretary’s Deputy Chief of Staff for Operations that he had to shut down the server because he believed 'someone was trying to hack us and while they did not get in i didnt [sic] want to let them have the chance to.' Later that day, the advisor again wrote to the Deputy Chief of Staff for Operations, 'We were attacked again so I shut [the server] down for a few min.'"

"Tom Hamburger, Rosalind Helderman and Carol D. Leonnig contributed to this report," today's Washington Post article notes at the bottom.

As usual, I will tweet this article to the reporters about the error, and, as usual, I presume my tweets will be ignored and it won't be corrected. I won't be tweeting Pulitzer winner @CarolLeonnig, because she has blocked me on Twitter for criticizing her reporting in 8 tweets on 4 separate days last year.

No comments: