Saturday, May 25, 2013

Less than forthright Anthony Weiner now claims he did not attend sex-addict rehab

Anthony Weiner has apologized to the press and to the public for misleading everyone about being hacked to cover up sexting relationships with up to six women. But now that he is officially running for NYC mayor, perhaps some reporters should start questioning why the former Congressman spent much of the last two years being less than forthcoming with the press and public.

For the last two years, Weiner essentially dodged the media and allowed many false stories to percolate, which appears to be for his own benefit or myth-making. There doesn't seem to be any evidence that Weiner sought therapy after leaving Congress - even though he was engaging in reckless online relationships dating to the beginning of his marriage, and even though he admits he had no way of knowing if all his online paramours were over the age of twenty-one. He and his wife did a People magazine spread and he gave sporadic soundbites to make it seem like he was working out marriage problems, yet he's bragged that his wife didn't even want him to quit his congressional job in the first place. And he and his wife have earned hundreds of thousands of dollars consulting for clients, many of whom seem to have ties to the Clintons.

What exactly are the "tough lessons" that Anthony Weiner learned? That it's possible to come back after a sex scandal if you avoid and mislead the press and public for two years, but use your political connections to cash in? Weiner went from living in the outer boroughs to a pricey Manhattan apartment that he had no way of affording in 2011. Did the landlord - who is also linked to the Clintons - just trust that Weiner would score lots of loot with a consulting firm he kept secret and ignore the fact that the rent was more than his wife made in a year at her job?

A month ago, Elizabeth A. Harris reported for The New York Times on April 23, 2013, that the Weiners were "paying the going rate for their apartment, where they moved a few months after he resigned from office, swept from Washington by a tidal wave of embarrassment and some exceptionally revealing Twitter posts," but "declined to provide proof of their rent, like a lease or canceled check."

"Some Weiner-watchers are stunned that the pol, who gave up his $174,000 salary when he resigned, and Huma, who makes around $155,000 annually, can afford the posh pad at 254 Park Ave. South at East 20th Street," Jeane Macintosh, Jennifer Gould Keil and Josh Margolin reported for The New York Post on August 13, 2012.

The State Department and President Obama defended Weiner's wife in the summer of 2012 after GOP Congress members questioned her alleged familial ties to Muslim Brotherhood, but no one told the press or public about her "new working arrangement", I reported a few days ago.

"Ms. Abedin reached her new working arrangement in June 2012, when she returned from maternity leave, quietly leaving her position as deputy chief of staff and becoming a special government employee, which is essentially a consultant," Raymond Hernandez reported for The New York Times on May 16, 2013. "A State Department official said that change freed her from the requirement that she disclose her private earnings for the rest of the year on her financial disclosure forms. Still, during that period, she continued to be identified publicly in news reports as Mrs. Clinton’s deputy chief of staff."

At a July 18, 2012 daily press briefing, the Acting Deputy Spokesperson and Director of the Press Office Patrick Ventrell was asked a question by a reporter who specifically referred to Abedin as Deputy Chief of Staff, but he didn't correct him.

Republican Senator John McCain defended Huma Abedin in a speech on the Senate floor on July 18, 2012, and - as a result - The New York Times published multiple stories online and in the paper about Huma Abedin, three of which that wrongly referred to Weiner's wife as US Secretary of State Hillary Clinton's current deputy chief of staff.

Four more articles about Huma Abedin which unknowingly wrongfully reported she was still Deputy Chief of Staff were published in The New York Times that summer, but apparently no one in the State Department or Weiner and Clinton households informed the paper about the new "working arrangement," even though all have a history of reacting rather quickly to complain about factually incorrect errors.

A few weeks ago I reported that the NY Post apparently misreported Weiner went to a Florida sex addiction clinic in July of 2011, when evidence suggests he actually was on a work trip for a client. Weiner did absolutely nothing to alert the press that the reporting was wrong, and the Post story spread across the media, creating the impression that Weiner was taking his therapy seriously.

Weiner apparently snagged Parabel as a client within two weeks after incorporating his firm, since he appeared to be doing homework on the way back from his reported sex addiction clinic trip. However, the New York Post story - which many media organizations unquestionably reported - assuming Weiner visited Florida in July of 2011 for therapeutic reasons related to the scandal appears to be wrong.

"A Post reporter spotted Weiner on Wednesday night flying first-class from Orlando to La Guardia Airport on a Delta flight, carrying nothing but his iPad and several documents," Josh Margolin, Brigitte Stelzer and Dan Mangan reported for the New York Post on July 22, 2011. "Orlando is near the Winter Park, Fla., offices of the New Leaf Center, which on its Web site says it provides outpatient therapy for sexual addiction and sexual compulsivity issues, including for 'politicians.' Staff there asked a reporter to leave when he asked about Weiner yesterday."

Although part of the headline for the 7/22/11 exclusive New York Post was called "Weiner in Therapy," the tabloid never actually proved that Weiner's trip to Florida was to visit a sex addiction clinic. And there doesn't even seem to be any definitive proof Weiner spent all that much time in therapy, or even saw a doctor after leaving Congress and starting his firm just weeks later.

"It is unclear where Weiner is undergoing therapy -- and whether it's simply as an outpatient on a shrink's couch or involves more intensive therapy at a special clinic," the Post actually reported, about the 7/20/11 flight that photographer Brigitte Stelzer happened to catch Weiner on. The photograph oddly didn't show Weiner's face, as if he was embarrassed being captured on the trip, and it's strange that one showing his face wasn't used instead.

A long, but mostly non-informative ten-page April 14, 2013 story in The New York Times magazine - that read like a P.R. piece - claimed that "Weiner started seeing a therapist almost immediately after the scandal broke." Weiner presumably revealed to Jonathan Van Meter that the only doctor he visited was in New York, since he wouldn't have been able to sneak out-of-state during the height of Weinergate.

"Therapy wasn’t something that came naturally to me," Weiner told Van Meter. "I am this middle-class guy from Brooklyn, the men in our family don’t hug each other, we don’t talk about our feelings. It wasn’t a comfortable place to be. And now I start sentences with, 'My therapist says....'"

Strikingly, Van Meter begins the next paragraph with, "What does your therapist say? I asked the next time we met," but Weiner responds in the past tense: "It’s none of the easy stuff. She didn’t tell me: 'You have a sex addiction! You were abused as a child!' None of that stuff, which in a lot of ways, I’d kind of prefer.' He laughed. "It’s an easy explanation that people intuitively get."

Another sentence uses the present tense to report that Weiner was "in therapy," but there doesn't seem to be any definitive proof that the potential mayoral candidate even saw a doctor after leaving Congress.

The corporate offices for Parabel Inc. are located at 1901 S. Harbor City Blvd. in Melbourne, Florida, so Weiner might have actually been on an all-business trip when Stelzer happened to catch him on an Orlando-to-New York flight. That's only about a 60 mile distance or an hour's drive from the airport in Orlando.

At the New York Post, caustic columnist Andrea Peyser wrote on May 24, 2013, "Weiner told me Wednesday, without hesitation, that he did not attend sex-addict rehab but only met with a therapist in Texas for three or four days. But when a reporter asked him about that assertion, he denied it."

"'First of all, I did go, so I don’t know what you’re talking about,' he said. He identified the rehab facility — which he swore he never attended — as the Gabbard Center in Houston.

"I went there to visit with some doctors at a facility there. Some psychiatrists. To try to get some help."

But he wouldn’t give his diagnosis, or describe his treatment, though he denied taking medication to treat his psycho need to strip and send.

What else is he not telling us? Or flat-out fibbing about?
"
The New York Daily News reported on May 23, 2013 that "Weiner gave new details of the frantic, humiliating days when he resigned from Congress in June 2011 with a promise that he would seek 'professional treatment to focus on becoming a better husband and healthier person.'"

Jonathan Lemire continued, "At the time, political sources said he would seek an evaluation of his compulsive behavior and sexual urges." But Weiner appears to only be talking about what he did in June before resigning from Congress. These "new details" again seem to suggest that Weiner spent no time in therapy after quitting, and instead spent most of his time building a bankroll so he could live in Manhattan with his wife and newborn.

"Weiner revealed Wednesday that he went to the Gabbard Center in Houston, a psychiatric facility that specializes in intensive “three-day outpatient psychiatric evaluations,” according to its website.

'It wasn’t an addiction thing,' he told The News. 'I mean, it was just a place to get away and to meet people ... who might be able to help.'

He did not reveal the diagnosis he received, but called his clinic stay the beginning of 'a journey' to becoming a 'new man.'
"
In her original column on May 23, Peyser wrote, "Weiner now admits he did not attend sex-addict rehab."

"I didn’t go to rehab anywhere," Weiner told Peyser. "A couple of days I worked with a therapist in Texas I was referred to. Two days, twice, for a total of four days. Or, it might have been three."

It's curious that Weiner denies ever needing sex addiction treatment, even though he continued to recklessly sext women he never met in real life, despite the fact that he knew conservative trolls were monitoring his online actions. And Weiner continues to use his wife as a prop for his political ambitions, yet there's no evidence that they ever even spoke to a marriage counselor.

"First, there was the decision to resign," Weiner told The New York Times magazine in April. "Huma didn’t really want me to, frankly. But I just had to cull that part of the conversation out of our lives and focus on my marriage, my family, her family. I just didn’t have any bandwidth. My career seemed the least important of all of those other things. That wasn’t easy for Huma. Her frame was: We’ve gotta get back to normal somehow."

Starting a firm weeks after quitting a job - that he claims his wife didn't want him to quit - and saying nothing while the media incorrectly reported he went to a sex addiction clinic, seems at odds with the official Weiner story so far.

Even New Yorkers who forgive Weiner may wonder why he appears to think that he wasn't in need of more therapy or counseling.

And if Weiner doesn't reveal who the other women he sexted with are, then how can the public allay fears that no one might try to blackmail him?

But as long as critics waste their time cracking sophomoric dick jokes instead of asking deeper questions, Weiner will probably be able to avoid talking directly about anything that happened before, during and after the Weinergate scandal.

Monday, May 20, 2013

State Dept. spokesman fielded question about Hillary Clinton Deputy Chief of Staff after Huma Abedin 'quietly' left position

State Department and President Obama defended likely NYC mayoral candidate's wife in summer of 2012 after GOP Congress members questioned her alleged familial ties to Muslim Brotherhood, but no one told the press or public about her "new working arrangement"

Last Thursday, Politico and The New York Times broke the news that Anthony Weiner's wife, Huma Abedin, "quietly" reached a "new working arrangement" in her last months at the State Department, where she worked closely with former Secretary of State Hillary Clinton.

"The disclosure of the agreement that Ms. Abedin made with the State Department comes as her husband, former Representative Anthony D. Weiner, a Democrat, prepares for a mayoral run in New York City," Raymond Hernandez reported for The New York Times. That same day, news broke out on Twitter that Weiner and Abedin shot what appeared to be a TV commercial at his childhood residence in Park Slope, Brooklyn.

"[S]o @anthonyweiner & Huma (gorgeous!) are shooting a commercial on my block. i wonder what it's for.. #runanthonyrun pic.twitter.com/DW2OZqK6cJ," @chippygee tweeted, and posted the following picture:

"Ms. Abedin reached her new working arrangement in June 2012, when she returned from maternity leave, quietly leaving her position as deputy chief of staff and becoming a special government employee, which is essentially a consultant," Hernandez reported for The New York Times on May 16, 2013. "A State Department official said that change freed her from the requirement that she disclose her private earnings for the rest of the year on her financial disclosure forms. Still, during that period, she continued to be identified publicly in news reports as Mrs. Clinton’s deputy chief of staff."

Maggie Haberman, John Bresnahan and Glenn Thrush reported for Politico that "Abedin never would have had to make the information public had her friend not provided the details."

Some critics of Hillary Clinton and Huma Abedin believe that there may have been another reason why a "new working arrangement" occurred in June of 2012.

"Did Huma Abedin ‘quietly’ step down as Deputy Chief of Staff in same month Bachmann letter sent to IG?" Walid Shoebat, asked at his blog on May 17, 2013. Shoebat notes that on June 13, 2012, a "letter sent by Reps. Michele Bachmann (R-MN), Louie Gohmert (R-TX), Trent Franks (R-AZ), Lynn Westmoreland (R-GA), and Tom Rooney (R-FL) to the State Department’s Deputy Inspector General...specifically named Huma Abedin and her familial connections to the Muslim Brotherhood."

The letter sent by Bachmann and four other Republican congress members charged that "the Department’s Deputy Chief of Staff, Huma Abedin, has three family members – her late father, her mother and her brother – connected to Muslim Brotherhood operatives and/or organizations. Her position affords her routine access to the Secretary and to policy-making."

In an article which unknowingly wrongly reported Abedin was still Deputy Chief of Staff, Politico's Jonathan Allen reported on July 19, 2012, "Similar letters were sent to inspectors general at the departments of Defense, Justice, Homeland Security and the Office of the Director of National Intelligence."

"Had an announcement been made in June of 2012 that Abedin was stepping down as Deputy, it clearly would have fueled the controversy," Shoebat speculates.

Shoebat is "a Palestinian militant turned peacemaker", according to a 2004 BBC News profile, but a 2010 Washington Post column questioned his terrorist "credentials," and quoted critics who suggested that "Christian fundamentalists in the U.S. military" were "promoting terrorists-turned-Christians, with potentially deadly consequences" to "spew[] Islamophobic hatred."


At a July 18, 2012 daily press briefing, the Acting Deputy Spokesperson and Director of the Press Office Patrick Ventrell was asked a question by a reporter who specifically referred to Abedin as Deputy Chief of Staff, but he didn't correct him.
QUESTION: No? All right. Well, I was going to bring this up, but since Senator McCain took to the floor of the Senate this morning --

MR. VENTRELL: Yeah.

QUESTION: -- and delivered a rather stirring defense of the Secretary’s Deputy Chief of Staff, I’m wondering if you, speaking on behalf of her employer, would like to add your two cents to that.

MR. VENTRELL: Can you repeat your question? Sorry, I didn’t hear the --

QUESTION: Do you have anything to say about the allegations that are being made against Huma Abedin?

MR. VENTRELL: We think that – again, if you’re referring to the very specific thing that was about a member of Congress writing to the OIG --

QUESTION: Five members of Congress, yes. And Senator McCain --

MR. VENTRELL: -- I’ll have to look into it for more information on that. But, obviously, the Secretary very much values her wise counsel and support, and we think that these allegations are preposterous.

QUESTION: Okay. Do you know if the Inspector General, to whom Representative Bachmann and the others have sent the letter to asking for him to open an investigation, do you know if there is going to be an investigation being opened, or is it just so preposterous, in your words, that it doesn’t even warrant that?

MR. VENTRELL: I’ll have to check in with the Office of the Inspector General. I don’t have any information, but I’ll check in.
The next day Ventrell was asked, "anything new or any new development in terms of what may have transpired since yesterday in terms of this Department’s response to Congresswoman Michele Bachmann’s accusation of Ms. Huma Abedin?"

"As I said yesterday, we find those allegations preposterous, and we continue to think so," the Director of the Press Office shot back.

The reporter followed up, "Were you able to get an answer from the IG? Are they actually going to look into this?"

"I have not yet, but I’ll continue to inquire," Ventrell responded, and that appears to be the last time the subject was ever broached at a State Department briefing.

Republican Senator John McCain defended Huma Abedin in a speech on the Senate floor on July 18, 2012, and - as a result - The New York Times published multiple stories online and in the paper about Huma Abedin, three of which that wrongly referred to Weiner's wife as US Secretary of State Hillary Clinton's current deputy chief of staff.

On July 18, 2012, KJ Dell’Antonia reported for The New York Times Parenting blog, "Maybe Friday’s People cover story will focus instead on how Ms. Abedin juggles a young baby and a high-profile job as a deputy chief of staff to Secretary of State Hillary Rodham Clinton."

On July 18, 2012, Kate Taylor reported for The New York Times City Room blog, "Now, for the second time, Huma Abedin, a deputy chief of staff in the State Department, has been thrust into the limelight under unlikely, and unpleasant, circumstances."

On July 18, 2012, Ashley Southall reported for The New York Times Caucus blog, "She stayed by Mrs. Clinton’s side in the Senate and during her 2008 run for the Democratic presidential nomination, and is now her deputy chief of staff."

Four more articles about Huma Abedin which unknowingly wrongfully reported she was still Deputy Chief of Staff were published in The New York Times that summer, but apparently no one in the State Department or Weiner and Clinton households informed the paper about the new "working arrangement," even though all have a history of reacting rather quickly to complain about factually incorrect errors.

On July 16, 2012, Robert Mackey reported for The New York Times Lede blog, "Ms. Ahmed then directed Mr. Bradley to a transcript of a recent conversation between two American conservatives who claimed that Mrs. Clinton’s deputy chief of staff, Huma Abedin, was participating in a Muslim Brotherhood plot 'to penetrate our government.'"

On July 27, 2012, Jennifer Steinhauer reported for The New York Times Caucus blog, "Ms. Bachmann and four other lawmakers last month sent a letter to the State Department charging that Huma Abedin, a deputy chief of staff in the State Department and a long-time aide to Ms. Clinton, may be a part of a group of Muslims with ties to terrorist organizations alleged to have infiltrated the federal government."

On August 8, 2012, Peter Baker reported for The New York Times Caucus blog, "Hosting an iftar dinner at the White House marking the Muslim holy month of Ramadan, Mr. Obama singled out Huma Abedin, the deputy chief of staff to Mrs. Clinton who has come under fire from a handful of House Republicans who made unsubstantiated suggestions that she was among Muslim Americans with terrorist ties who have infiltrated the government."

On August 15, 2012, Ashley Southall - in an article about Chelsea Clinton - referred to Abedin as "Hillary Rodham Clinton's deputy chief of staff."

Last July, another State Department spokesman, Philippe Reines, released a statement to the media defending Abedin and Clinton, but not informing them that the former was no longer Deputy Chief of Staff: "These accusations are nothing but vicious and disgusting lies, and anyone who traffics in them should be ashamed of themselves. I would hope that hearing such a remarkable statement from someone of Senator McCain's stature gives [Bachmann] pause in doing so any further."

Former Deputy Assistant Secretary of State Reines has been described as a "loyalist" and Hillary's right hand "hatchet man," and - like Abedin - he followed Clinton from her Senate job to the State Department, and is still working for her.

In his July 18, 2012 speech, McCain never referred to Abedin's actual job title, and neither did President Barack Obama when he defended her as an "American patriot" at the annual Iftar dinner on August 10, 2012. "And that includes a good friend, Huma Abedin, who has worked tirelessly -- (applause) -- worked tirelessly in the White House, in the U.S. Senate, and most exhaustingly, at the State Department, where she has been nothing less than extraordinary in representing our country and the democratic values that we hold dear," Obama said, adding, "Senator Clinton has relied on her expertise, and so have I."

The White House listed her under Administration members as "Ms. Huma Abedin, Deputy Chief of Staff, Department of State" when she attended the 2010 Iftar dinnar.

On August 13, 2012, Jeane Macintosh, Jennifer Gould Keil and Josh Margolin reported for The New York Post, "Some Weiner-watchers are stunned that the pol, who gave up his $174,000 salary when he resigned, and Huma, who makes around $155,000 annually, can afford the posh pad at 254 Park Ave. South at East 20th Street."

The New York Post story added, "Weiner hasn’t landed steady work since leaving office, according to sources. But some friends of the onetime rising star said he has consulting work and will have no problem exceeding his congressional salary."

Politico reported on May 18, 2013, "One source said that the $135,000 she identified on the couple’s joint tax return of just over $490,000 was the entirety of her payment from the State Department for the calendar year 2012.

"An associate of Ms. Abedin’s said on Thursday that the arrangement allowed her to work from her home in New York, rather than at the State Department’s headquarters in Washington, and to spend more time with her child and husband," Raymond Hernandez reported for The New York Times. "She earned approximately $135,000 from the department during 2012."

On her Twitter account, Politico's Maggie Haberman tweeted, "In NYT piece on his consulting, 'most of' Weiner's and his wife's combined $496k was described as from his work," then observed, "But $135k was hers from State, and she had other consulting retainers that comprised the $360k combined in income."

"If the most Abedin made over six months was, say, $100k, then Weiner made about $250k for year. They won't answer q's," Haberman tweeted, then added, "Won't answer questions on the breakdown of who made what, that is."

Last night, I tweeted to Haberman - who @AnthonyWeiner follows on Twitter, "In 2012, @NYPost reported Abedin earned 'around $155,000.' Huma then made $135,000 working from home?"

Saturday, May 4, 2013

Anthony Weiner company led by former board director for firm investors blasted as 'CROOKS'

Updates at bottom: Investors Hub board calls firm that current Weiner business associate formerly worked for as Compensation Committee chairman a "criminal enterprise"; Bill Clinton met with another Anthony Weiner client, posed for photos at March conference where he allegedly "highly admired" firm; NY Post apparently misreported Weiner went to Florida sex addiction clinic instead of work trip for client in July of 2011

"It did not take Mr. Weiner long to embark on a new career after he left Congress on June 16, 2011," Michael Barbaro reported for the New York Times on April 29, 2013. "On July 7, he quietly incorporated a new firm, Woolf Weiner Associates, named for his great-grandfather, an Austrian immigrant to the Lower East Side."

According to Barbaro's article, former Democratic Congressman Anthony Weiner - who I reported was mulling running for NYC mayor months before anyone else, based on FEC records a year ago - "counseled a biofuel firm about expansion into the emerging markets of Latin America and Africa."

The NY Times article continues,
"'Business is business,' said Harold Gubnitsky, formerly executive vice president at Parabel, a Weiner client that harvests an algae-like crop used for food and fuel."

....

"At Parabel, Mr. Weiner was credited with distilling the company’s complex business model into easy-to-understand sales pitches for potential investors and foreign officials, at times to the amazement of the businessmen in the room. Mr. Gubnitsky recalled how Mr. Weiner employed the concept of 'economic ecosystems' to highlight the positive impact of the firm’s technology on farmers and consumers.
"
"We have very exciting projects and in both Asia and Latin America," Gubnitsky was quoted in a July 5, 2011 interview with Algae News.

Weiner apparently snagged Parabel as a client within two weeks after incorporating his firm, since he appeared to be doing homework on the way back from his reported sex addiction clinic trip. However, the New York Post story - which many media organizations unquestionably reported - assuming Weiner visited Florida in July of 2011 for therapeutic reasons related to the scandal appears to be wrong.

"A Post reporter spotted Weiner on Wednesday night flying first-class from Orlando to La Guardia Airport on a Delta flight, carrying nothing but his iPad and several documents," Josh Margolin, Brigitte Stelzer and Dan Mangan reported for the New York Post on July 22, 2011. "Orlando is near the Winter Park, Fla., offices of the New Leaf Center, which on its Web site says it provides outpatient therapy for sexual addiction and sexual compulsivity issues, including for 'politicians.' Staff there asked a reporter to leave when he asked about Weiner yesterday."

The following picture credited to Brigitte Stelzer noted, "Former Rep. Anthony Weiner -- worried about regaining the trust of wife Huma Abedin, her mom, Saleha, and his wife's boss, Hillary Clinton, after his sex-addiction treatment -- shields his face aboard a mystery flight from Orlando to New York."


"Bizarrely, during his flight home from Orlando, Weiner was carrying a detailed analysis of energy issues in sub-Saharan African countries, as well as what appeared to be real-estate listings for two different grazing and farming properties in Kenya," the July 22, 2011, NY Post article added.

On June 16, 2011 - the same day Anthony Weiner resigned from Congress - PetroAlgae (which changed its name to Parabel in 2012) hired Anthony Tiarks to be CEO. A few weeks before, at Seeking Alpha, hedge fund manager Edward Schneider noted that PetroAlgae had "net debt of $57M, total assets of only $4M, and last 12 months' net loss of -$38M. Petroalgae has not generated any revenues since inception in 2006."

Considering the fact that Weiner's infamous tweet was only captured by one person on Twitter, @PatriotUSA aka Dan Wolfe - who I interviewed in late June of 2011 before he mysteriously vanished - it also seems kind of "bizarre" that the former Congressman would name his firm "Woolf Weiner Associates."

Reporting for the Sunlight Foundation on May 2, 2013, Lisa Rosenberg observed, "Shock and outrage (and some really amusing if not-ready-for-prime-time bits on the Daily Show) accompanied the former representative’s slimy use of social media. But there’s no shock or outrage accompanying his even slimier use of his former position for profit. Indeed, the New York Times seems to think Weiner’s secret lobbying on behalf of corporate clients somehow serves 'as a compelling campaign credential' as he considers a run for mayor."

"Rather than touting it as a career booster, Weiner’s stealth lobbying should be seen as still more evidence for the need to strengthen current lobbying disclosure laws," Rosenberg adds. "The only people in Washington who seem to support secret lobbying are the members of Congress who want to keep that lucrative career path open to themselves when they leave government service."

Also, kind of "bizarrely", the same reporter who wrote a soft article about Weiner's post-Congressional "stealth lobbyist" work, worked on, perhaps, the most devastating NY Times article on Weiner, before he resigned.

Michael Barbaro co-wrote the June 9, 2011 article "In Reckless Fashion, Rapid Online Pursuits of Political Admirers" with Ashley R. Parker, who interviewed Weiner on the same day he sent Andrew Breitbart's future source his "full Monty" picture, as I reported in September of 2011. May 18 was the same exact day that fake teenager Starchild111 claimed she was unfollowed by Rep. Weiner after asking him to the prom, the same day one #BornFreeCrew member asked another, "Did that thing ever surface? I gotta go to work," and the same day that Meagan Broussard allegedly talked on the phone to Weiner and was sent two photos, including the one showing an erect penis; and the same day that a Republican contacted Drudge and Andrew Breitbart on Broussard's behalf.

The June 9, 2011 NY Times article was the first real interview with Gennette Cordova, who was the recipient - although she claims it was deleted before she actually saw it - of the May 27, 2011 underwear tweet that the mysterious Dan Wolfe saw and tweeted to Andrew Breitbart and Dana Loesch, who broke the story before anyone else.

"Ms. Cordova’s experience with Mr. Weiner appears to fit a pattern: in rapid and reckless fashion, he sought to transform informal online conversations about politics and partisanship into sexually charged exchanges, at times laced with racy language and explicit images," Barbaro and Parker wrote.

However, Cordova claimed she never sexted with Weiner and the underwear tweet wasn't extremely explicit. But the Times was unable to reach any of Weiner's actual sexters so they ran with the Cordova interview (I've interviewed two of them, as I will report at a future date). Also, "bizarrely", Cordova later hinted to me on Twitter that she shared screenshots of alleged Direct Messages with Weiner where he allegedly told her to get one of the fake teenage girls - I helped expose with New York Times reporter Jen Preston, who often RT's Barbaro's stories - to follow him, as I reported in April. Weiner allegedly asked Cordova to "lead her back to" him, and suggested that she ask @starchild111 "did you take my advice and follow anthony?"

Preston's story revealing the teens were fake wasn't published until the day after Weiner resigned from Congress. While my research only theorized they were fake, Preston reported that Mediaite's Tommy Christopher - who had written an article on the teens and nastily argued with bloggers who suspected they were fake - sent her a California driver’s license with the name of their alleged mother "Patricia Reid, at a Los Angeles address, as well as school identification for the girls.

NY Times reporter Preston reported all the documentation sent to Christopher was fake "according to California state officials and school district officials," but never posted screenshots or reported the potentially criminal deception to law enforcement, even though it's possible that the same fraudsters could have been involved in the Weinergate-related SWATtings of conservative bloggers. Preston and Christopher also "bizarrely" never reported on the fake 911 calls that sent police to conservatives' homes, even though they had exclusives on the first two a year before the news broke.

5/7/13 Update: No definitive proof Weiner went to clinic in Florida

Although part of the headline for the 7/22/11 exclusive New York Post was called "Weiner in Therapy," the tabloid never actually proved that Weiner's trip to Florida was to visit a sex addiction clinic. And there doesn't even seem to be any definitive proof Weiner spent all that much time in therapy, or even saw a doctor after leaving Congress and starting his firm just weeks later.

"It is unclear where Weiner is undergoing therapy -- and whether it's simply as an outpatient on a shrink's couch or involves more intensive therapy at a special clinic," the Post actually reported, about the 7/20/11 flight that photographer Brigitte Stelzer happened to catch Weiner on. The photograph oddly didn't show Weiner's face, as if he was embarrassed being captured on the trip, and it's strange that one showing his face wasn't used instead.

Brigitte Stelzer is the same photographer who happened to chance upon Weiner bizarrely packing a box into his car the day before Democratic candidate David Weprin lost to Republican Bob Turner in the special election held for Weiner's empty seat. Oddly, the caption under Stelzer's photo said Weiner "loads a chair," while the picture showed him carting a linen box, with a surprised look on his face. Perhaps Weiner was surprised to see the same NY Post photographer catch him outside a house he already had moved out of and who happened to be on the same Florida-to-New York trip two months before.


"Disgraced former Rep. Anthony Weiner did his fellow Democrats no favors yesterday -- moving out of his district just as his panicking party struggled to hold on to his endangered congressional seat," Jennier Gould Keil reported for the New York Post on September 13, 2011. "Weiner took the last remaining items from his Queens co-op just in time to remind voters why they have to vote today -- because he resigned in a sexting scandal that made him a national laughingstock."

The Post reported that Weiner "came back for an office chair and a box," but didn't explain why they weren't picked up by the moving van that he assumingly hired that "virtually emptied" his apartment on Friday September 9. Weiner "declined to comment on his move," so it's unknown why he waited three days to pick up the last remaining box and a chair.

"The Weiner seat, in the state’s 9th Congressional District, is likely to be chewed up by redistricting, so whoever is elected today will represent his Queens-Brooklyn constituents for only the unexpired one year of Weiner’s term," the September NY Post article correctly predicted.

A long, but mostly non-informative ten-page April 14, 2013 story in The New York Times magazine - that read like a P.R. piece - claimed that "Weiner started seeing a therapist almost immediately after the scandal broke." Weiner presumably revealed to Jonathan Van Meter that the only doctor he visited was in New York, since he wouldn't have been able to sneak out-of-state during the height of Weinergate.

"Therapy wasn’t something that came naturally to me," Weiner told Van Meter. "I am this middle-class guy from Brooklyn, the men in our family don’t hug each other, we don’t talk about our feelings. It wasn’t a comfortable place to be. And now I start sentences with, 'My therapist says....'"

Strikingly, Van Meter begins the next paragraph with, "What does your therapist say? I asked the next time we met," but Weiner responds in the past tense: "It’s none of the easy stuff. She didn’t tell me: 'You have a sex addiction! You were abused as a child!' None of that stuff, which in a lot of ways, I’d kind of prefer.' He laughed. "It’s an easy explanation that people intuitively get."

Another sentence uses the present tense to report that Weiner was "in therapy," but there doesn't seem to be any definitive proof that the potential mayoral candidate even saw a doctor after leaving Congress.

The corporate offices for Parabel Inc. are located at 1901 S. Harbor City Blvd. in Melbourne, Florida, so Weiner might have actually been on an all-business trip when Stelzer happened to catch him on an Orlando-to-New York flight. That's only about a 60 mile distance or an hour's drive from the airport in Orlando.

Yesterday, a May 6th New York Post article credited to Sally Goldenberg and Carl Campanile claimed, "Sugar daddies bailed out Anthony Weiner when he was down and out — giving him work after stuffing his many political campaigns with donations."

"Hedge-fund brothers David and Eugene Grin helped Weiner with consulting work after he resigned from Congress following his sexting scandal, The Post has learned," the article continued. "The Grins also assisted his mayoral and congressional races, raising nearly $50,000 for Weiner, who is now considering a mayoral run. Through two hedge funds, the Grins control Parabel, a company that claims to harvest an algae-like crop."

Goldenberg and Campanile report, "What Weiner failed to mention was that on Jan. 13, Parabel transferred nearly all of its assets to a subsidiary in the Cayman Islands — on the same day a United Arab Emirates firm pumped $15 million into Parabel, according to a Securities and Exchange Commission document."

Weiner's memory from only five months ago appears to be stinted since he told the paper, "I’m not even sure I was consulting for them during this period."

I found - through searching the NYC CFB website - $1,250 from Weiner's "sugar daddies" aka the brothers Grin in mayoral campaign contributions dating back to December of 2004 (link), about $10,000 in mayoral campaign contributions in May of 2008 (link), approximately $4700 from David Grin to Friends of Weiner in the fall of 2008 and 2009, and $2,000 from Eugene Grin in 2002 and 2003 and $2,400 in 2009 from Eugene Grin to Friends of Weiner (according to searches in FEC database). In 2008, David Grin collected $31,850, through intermediaries for the 2008 NYC mayoral campaign (as Gold pointed out to me on Twitter), which never happened but would apply to the current race if Weiner enters the field. For some reason, the Grins stopped contributing in 2009, but altogether the brothers - who appear to mostly donate to Republicans - gave and collected close to $53,000 in donations for Weiner campaigns dating back to 2002.

5/9 Update: Firm Weiner consulted for brags former President Bill Clinton "highly admired" its role in making healthcare more affordable and transparent

Anthony Weiner "signed up a New York firm called CureMD, an electronic medical records provider," the NY Times reported on April 20, 2013. The very first line of Michael Barbaro's article breathlessly reported, "Anthony D. Weiner has demystified the details of the 906-page Affordable Care Act for an electronic medical records company." The EMR provider tweeted a link to the NY Times story on Weiner.


According to its website, "At CureMD, healthcare technology is our core focus. This single vision has enabled us to continuously innovate products and services that facilitate care providers, while providing steady growth and profitability." Its FAQ page adds, "CureMD is the leading provider of innovative health information systems and services that transform the administrative and clinical operations of healthcare organizations. Our award winning solutions simplify decision making, streamline operations, and ensure compliance with industry standards and best practices; ultimately saving time and effort to maximize value and returns."

Just before election day, CureMD_EMR interestingly tweeted a link to a MedCity News article called "The impending disaster of the Obamacare health insurance exchanges." Sally Pipes argued, "Like so much of the president’s gargantuan healthcare entitlement, the exchanges are burdened by a spider’s web of confusing regulations, poor design, and a top-down, command-and-control structure."

"Like Obamacare itself, the exchange system is plagued by incompetent management, burdensome regulations, and inept political calculations," Pipes added. "Even if the president manages to eke out a victory on election day, November could still prove his undoing."


Another tweet by the firm on March 6 said, "HIMSS News Feed - Ex-President Clinton admires CureMD innovation and its role in making healthcare more affordable and transparent..." At its website, CureMD wrote, "CureMD unveiled innovative EMR technology at the Healthcare Information and Management Systems Society Annual Meeting (HIMSS) in New Orleans, March 3-7. Former President, Bill Clinton was also present at the event and admired CureMD’s role in making healthcare more affordable and transparent. At the event, the rapidly growing New York based company also announced the completion of their third acquisition since January, 2013."

The firm's Facebook page modified its own press release claim to "Former President Clinton highly admired CureMD innovation and its role in making healthcare more affordable and transparent at the Annual HIMSS Conference in New Orleans," and includes four pictures of Bill Clinton posing with CureMD executives CEO Kamal Hashmat and CIO Bill Hashmat (pictured below, left and right).


CureMD CEO Kamal Hashmat contributed $2,500 to Weiner's 2008 NYC mayoral campaign fund, according to the New York State Board of Elections Contributions website.

"Bill Clinton Stumps For Health IT At HIMSS," a headline for a Information Week story by Neil Versel noted, after the former president's March 6 Keynote speech. "Clinton said that the ultimate outcome of the Patient Protection and Affordable Care Act depends on how the 2010 law is implemented, and on decisions that people make outside the framework of the law itself."

Versel added, "The former president's William J. Clinton Foundation last fall started the Clinton Health Matters Initiative, in partnership with General Electric, Tenet Healthcare and Verizon Communications, to work toward closing health disparities between different socioeconomic groups in U.S. communities." Clips of Clinton's speech can be viewed at these YouTube links: "President Clinton Introductory Remarks at HIMSS 2013" where he expresses "gratitude to GE and Verizon, who have partnered with the Health Matters Initiative," and "President Clinton at HIMSS on Reducing Obesity." Karl Rove, former President George W. Bush's Senior Advisor and Deputy Chief of Staff, also attended the HIMSS conference, where he had a debate with political consultant James Carville, who "helped Bill Clinton win the Presidency" in 1992, as a HIMSS press release notes.

I was unable to find a transcript of Clinton's speech and didn't hear the former president specifically mention CureMD in any YouTube video clips, but the following may be related to Weiner's client, CureMD: "One of the things that I like in the technology area is this new federal initiative Blue Button which makes data directly available to people who can use it for a number of applications," Clinton told the "standing room only" New Orleans crowd, Healthcare IT Connect noted. "Organizations that serve more than 80 million Americans have now pledged to make healthcare information available digitally."

A commenter at a Healthcare technology blog owned by Brian Ahier, a Health IT Evangelist at Mid-Columbia Medical Center - who posted some of the Clinton clips on YouTube - asked, "Do you know why he didn't mention the HIMSS involvement that was announced the same morning"? Ahier responded, "Andy, if you mean the HIMSS involvement with Clinton Global Initiative and the Healthcare Transformation Project he absolutely did mention it. Watch the first video above - right about 2:30 he talks about the $2.5 million commitment of HIMSS to the project."

"HIMSS, itself a member of the Clinton Global Initiative (CGI) since September, announced this week that it would commit $2.5 million over the next five years to its HIMSS Healthcare Transformation Project as part of its pledge to take action furthering the goals of CGI," Neil Versel reported in his Information Week article. "The HIMSS Healthcare Transformation Project is a collaborative forum of senior healthcare executives, while the CGI looks to address a variety of problems around the world, including inequities in the provision of public services."

A HIMSS press release stated, "The Healthcare Transformation brings senior healthcare provider leaders together, with year-round events, research and networking, as they decide and act upon their own commitments to action. HIMSS also announces its participation with CGI on March 6, the same day former President Clinton speaks to the conference attendees during HIMSS13 in New Orleans. More than 35,000 attendees and 1,200 exhibiting companies have come to the Big Easy for the conference."

According to its website, "HIMSS is a cause-based, not-for-profit organization exclusively focused on providing global leadership for the optimal use of information technology (IT) and management systems for the betterment of healthcare." The About page adds, "HIMSS Board members are leaders in the field of healthcare information technology—top executives in both vendor companies and healthcare provider systems--who serve a three-year term to help grow and lead the industry." CureMD was touted as one of the Corporate Members of the Week in an HIMSS newsletter that was released shortly before the annual conference in March.

Weiner's wife, Huma Abedin, began working for Hillary Clinton sixteen years ago. She "began working for Clinton as a White House intern in 1996, eventually becoming the former first lady's traveling chief of staff -- or 'body man' -- during her campaign for the 2008 Democratic presidential nomination," CNN reported on June 8, 2011, "joined Clinton's State Department staff in 2009, serving as a senior aide," and "Former President Bill Clinton officiated at their July 2010 wedding."

Huma Abedin and Hillary Clinton have also famously played the "good wives," and stood by their men. Bill Clinton weathered and survived his sex scandal and his wife's political career may have even been boosted by her unwavering support for her still extremely popular husband. The Weiners are - no doubt - hoping for similar results, which is probably why Anthony mentions Huma frequently in his post-Weinergate interviews with the media.

5/15 Update: Investors Hub board calls firm Weiner associate worked for a "criminal enterprise"


Harold Gubnitsky figured prominently in Michael Barbaro's April 29, 2013 NY Times article which revealed that "good capitalist" Anthony Weiner has a two-year old consulting firm. Along with the quotes up top, the former executive vice president at Parabel also "recalled how Mr. Weiner employed the concept of 'economic ecosystems' to highlight the positive impact of the firm’s technology on farmers and consumers."

Barbaro also reported "Weiner was credited with distilling the company’s complex business model into easy-to-understand sales pitches for potential investors and foreign officials, at times to the amazement of the businessmen in the room," but doesn't mention if his only source for that was Gubnitsky, since the article doesn't quote anyone else who worked or currently worked for Parabel, which used to be called PetroAlgae. As noted above, PetroAlgae hadn't "generated any revenues since inception in 2006," according to a profile written shortly before Weiner landed it as a client after leaving Congress.

Weiner, Barbaro reported, even created a new company - which isn't named, but is "a consulting firm led by Mr. Gubnitsky" which "will focus on renewable energy in Latin America." I searched through Florida and New York corporation databases but was unable to find any information on this "new company," created by possible NYC mayoral candidate Weiner.

"Biophan Technologies, Inc. (OTCBB: BIPH), a developer of next-generation biomedical technology, today announced that the Company has named Harold Gubnitsky to the board of directors," a press release issued on February 7, 2008 states. Biophan's PR also noted Gubnitsky "is a seasoned executive who has worked with and within several large, medium, and small corporations with a wide range of responsibilities spanning executive management and operations."

The moderator and many participants at a message board for Investors Hub Daily, which claims that it's "[o]ne of the most active financial forums in the world," believe that Biophan is a "criminal enterprise." The "About Us" page claims, "Investors Hub has been online for over 13 years and currently has 398,699 Members who have posted 87,953,548 Messages on 21,927 Boards. Our Members currently write on average 40,000 new Messages each trading day."

At the top of the Biophan Technologies Message Board on Investors Hub, the moderator's welcome message states, "As Biophan is now officially dark, having elected to go "Pink" and non-reporting, please note that none of the information below can be considered to be current, and quite possibly is inaccurate."

"And as the 'management' of Biophan transferred between $10 million and $17 million of shareholders' funds to private individuals just prior to going dark, some people (your Mod is one) think the company is essentially a criminal enterprise. Others don't, hence the content of the remainder of this iBox," the welcome message adds.

The last press release at Biophan's website, which was released on July 22, 2009 - 17 months after Gubnitsky became a board director - said that it "filed a Form 15 with the U.S. Securities and Exchange Commission, voluntarily terminating the registration of its securities and its obligation to continue filing reports under the Securities Exchange Act of 1934."

"The Biophan board of directors unanimously resolved to take this action to conserve its cash resources," the press release also noted. "Other actions taken by the board in this regard include management and staff reductions."

Apparently in response to this news, someone at the Investors Hub message board, wrote, "What a bunch of CROOKS that are involved with this POS!!" In response, a fellow complainer, said that he was "glad" he was out, and added, that he had spent "to[o] many years believing in good technology run by con men."

The forum's moderator "sunspotter" alleged that the Chief Executive Officer and President John Lanzafame had committed "an actionable breach of both fiduciary duty but also of securities legislation," and "must think Biophan shareholders are an extraordinarily naive and gullible group (!)." He alleged, "A more obvious and egregious breach of fiduciary duty was Mr. Lanzafame's extraordinary move to sell the Myotech CSS technology at a knock down price to his own shell company set up by him with his pal Frank Terrizzi." A week later, "sunspotter" argued, "The chaps (phew! close one there - I nearly wrote "crooks"!) running this show have decided that they've pretty well wrung you shareholders out, and now it's time for a new game...Frankly, anyone who doesn't acknowledge that the game is up, and that the ordinary shareholder has been fleeced, is either extraordinarily optimistic to the extent that they are in denial of the facts, or is not being entirely straigh[t]forward in their posts."

Still angry years later, on February 20, 2013, "sunspotter" wrote at the forum he moderates, that he "can only imagine that long-running scam BIPH is being lined up for a mega-pump, and that a $30-$50 day crew is being lined up for a promo blitz. Par for the course for the crooks behind the whole Technology Innovations/Biophan scam, Michael Weiner, Jim Wemett and John Lanzafame. As a buy-and-hold investment, empty shell BIPH will continue to stink, of course."

"And with a long line of previous marks lining up to exit this sorry criminal conspiracy, any strength in the pps will be unlikely to last long," the Investors Hub moderator added.

[Editor's Note: Michael Weiner left Biophan before Gubnitsky was hired, and doesn't appear to be related to Anthony Weiner, as far as I can tell.]

Although his name no longer appears on the Biophan website, an archive link reveals that Gubnitsky was still listed as one of four board members as late as September of 2009.

In September of 2008, Gubnitsky replaced fellow Board Director Stan Yakatan on the Compensation Committee, according to a press release. A May of 2009 filing lists Gubnitsky as "Director and Chairman of the Compensation Committee," and said that he received $14,000, so far, for chairing the committee, that year.

"The Compensation Committee is currently composed of Mr. Gubnitsky," the filing continued. "Ms. Labosky also served on this committee until her resignation from the Board on November 11, 2008. The responsibilities of the Compensation Committee is more fully set forth in the Compensation Committee Charter adopted in June 2005 and posted on our website at www.biophan.com, include reviewing our compensation policies, establishing executive officer compensation, and administering our stock option plans. The Compensation Committee met informally several times during our fiscal year ended February 28, 2009. Each member of the Compensation Committee attended all of the meetings during their respective period of service. None of the members of our Compensation Committee has ever been our employee."

[Editor's Note: On 5/16/13 I changed headline from "Stealth lobbyist Anthony Weiner worked during alleged sex addiction clinic trip" to "Anthony Weiner company led by former board director for firm investors blasted as 'CROOKS'" since the New York Post story that inspired the former appears to be wrong.]